polecam

W tym miejscu możesz znaleźć informacje o polecanych przeze mnie produktach, ale też blogach, książkach, sklepach itd.

Sól himalajska różowa – jest uważana za najczystszą i najzdrowszą sól, przypisuje się jej 84 mikroelementów, można ją używać zamiennie z solą kamienną czy zwykłą (nawet do ogórków małosolnych czy kiszonych).

Sezam – zawiera bardzo dużo wapnia, a także żelaza, cynku i magnezu. Czytajcie jednak etykiety. Łuskany sezam zawiera blisko 10 razy mniej wartości odżywczych. Najlepiej jest mielić świeże ziarna w młynku do kawy i stosować jako posypkę do sałatek, obiadu i kanapek.

Ciecierzyca (cieciorka) – nasiona strączkowe, wymagające wcześniejszego namaczania i długiego gotowania. Alternatywne źródło białka, ma dużo potasu i kwasu foliowego. Bardzo popularna w Indiach i w kuchni arabskiej. Można z niej przyrządzić pyszną pastę o nazwie Humus i falafele. Okazjonalnie można skorzystać z cieciorki w puszce.

Soczewica czerwona – alternatywne źródło białka, bogate źródło potasu i kwasu foliowego; można z niej przyrządzić pyszną zupę po arabsku. Nie wymaga wcześniejszego namaczania.

Strony