Blog

28.10.2015

Mąka gryczana — wytwarzana z gryki białej, nieprażonej, bogata w witaminy z grupy B, magnez, naturalnie bezglutenowa. Mąkę można używać do wypieków, placków, omletów itp.

28.10.2015

Amarantus jest naturalnie bezglutenowy, należy do najstarszych roślin uprawianych na świecie, ze względu na wartość odżywczą jest nazywany rośliną XXI wieku. Ze względu na dość intensywny smak i zapach (można mieć wrażenie, że jest zjełczały), poleca się używać jako dodatek do pieczenia lub gotowania.

28.10.2015

Jak szybko i tanio usunąć pestycydy z owoców i warzyw — prosty sposób na mycie, redukujący ilość bakterii i innych zanieczyszczeń z zieleniny.

1. Płuczemy warzywa i owoce najpierw w wodzie o odczynie kwaśnym przez 2-3 minuty. Na 1 litr wody dodaj  ok. pół szklanki octu (najlepiej winnego lub jabłkowego, jak nie masz może być zwykły) albo 2-3 łyżki kwasku cytrynowego.

28.10.2015

Przepis dla miłośników placków, placuszków, naleśników; ta wersja dla osób z nietolerancją mleka i jaj.

Składniki: 1,5 szklanki mąki gryczanej, 2 szklanki wody gazowanej, 1 łyżeczka sody oczyszczonej, pół łyżeczki soli himalajskiej, olej kokosowy do smażenia.

28.10.2015

Koktajl zielony — idealny dla usprawnienia pracy jelit; codziennie spożywany jako przekąska albo na czczo przed śniadaniem pomaga w zwalczaniu zaparć.

28.10.2015

Starochiński przepis przepis pochodzący z książki "Odżywianie dla zdrowia" Paula Pitchworda.

Użyj co najmniej 12 kg warzyw, głównie kapusty z burakami i marchewką. W razie potrzeby dodaj seler, czosnek, zioła i namoczone, posiekane wodorosty, takie jak dulse, wakame i kelp. Nadaje się też każde inne warzywo.

Wersja z solą: dodaj sól (od 0,5% do 1,25% wagi warzyw).

28.10.2015

Czas na korzystanie z dyni, a gulasz idealny dla alergików, dla odchudzających się, mających problemy jelitowe. Paleo też, a bez pestek dla osób na protokole.

Składniki:
1/4 małej dyni, 1 marchew,  mała cebula czerwona, 1 duża łyżka oleju kokosowego, 3 łyżki mleka kokosowego, czosnek, pieczarki – parę sztuk i mięso z indyka około 150 g.

28.10.2015

Rewelacyjny przepis na słodkie i pożywne śniadanie.

Składniki:
100 ml wody, 2 jaja, 2 łyżki siemienia lnianego odtłuszczonego, 2 łyżki mąki kokosowej i wiórek (ja używam  ekogram zielonki), pół łyżeczki sody oczyszczonej.

28.10.2015

Alternatywa dla schabowego, po którym na pewno będzie więcej energii.

Kapusta duszona:
kapusta dowolna, najlepiej pekińska lub włoska — poszatkować, pół sztuki; cebulkę zeszklić na oleju kokosowym, dodać poszatkowaną kapustę, polać odrobiną wody, posolić. Dusić parę minut pod przykryciem, pod koniec dodać pieprz, posiekany szczypiorek i koperek.

28.10.2015

Przepis dla wszystkich mięsożerców, odchudzających także, dla tych, co na paleo i na protokole autoimmunologicznym. Przepis lekki, bo na oleju kokosowym.

Wątróbkę warto jeść przynajmniej 1 raz na 2 tygodnie, żeby uzupełnić żelazo i witaminy z grupy B. Składniki wątróbki są dla organizmu ludzkiego duło łatwiej przyswajalne.

 

Składniki:

Strony