Blog

28.10.2015

Przepis sprawdził się dla mojej córki na śniadanie. Można zamienić kaszę na inną, bo ta z amarantusa ma specyficzny smak, który nie odpowiada każdemu. Najlepiej połączyć 2-3 rodzaje kasz.

28.10.2015

Przepis dla tych, co na protokole, Paleo i w ogóle dla wszystkich.

28.10.2015

Przepyszny, prosty sos pasujący do makaronów (najlepiej bezglutenowych), ale też można go zjeść tylko z warzywami. Dla dbających o zdrowie ważna jest jakość mięsa. Ważne, żeby nie było garmażeryjne, a najlepiej, jeśli zmielimy je sami w domu. Przepis pasuje do diety odchudzającej i paleo.

 

Sos bolognese

28.10.2015

Dietetyczny i zdrowy przepis dla każdego, pasujący także dla osób będących na diecie "paleo", na protokole autoimmunologicznym, dla alergików.

28.10.2015

Sól himalajska różowa – jest uważana za najczystszą i najzdrowszą sól, przypisuje się jej 84 mikroelementów, można ją używać zamiennie z solą kamienną czy zwykłą (nawet do ogórków małosolnych czy kiszonych).

28.10.2015

Sezam – zawiera bardzo dużo wapnia, a także żelaza, cynku i magnezu. Czytajcie jednak etykiety. Łuskany sezam zawiera blisko 10 razy mniej wartości odżywczych. Najlepiej jest mielić świeże ziarna w młynku do kawy i stosować jako posypkę do sałatek, obiadu i kanapek.

28.10.2015

Ciecierzyca (cieciorka) – nasiona strączkowe, wymagające wcześniejszego namaczania i długiego gotowania. Alternatywne źródło białka, ma dużo potasu i kwasu foliowego. Bardzo popularna w Indiach i w kuchni arabskiej. Można z niej przyrządzić pyszną pastę o nazwie Humus i falafele. Okazjonalnie można skorzystać z cieciorki w puszce.

28.10.2015

Soczewica czerwona – alternatywne źródło białka, bogate źródło potasu i kwasu foliowego; można z niej przyrządzić pyszną zupę po arabsku. Nie wymaga wcześniejszego namaczania.

27.10.2015

Każdy zasługuje na odrobinę słodyczy. Przepis na pyszne ciasto czekoladowe — w jednej 100-gramowej porcji ma około 200 kcal (normalny murzynek ma dwa razy więcej).

 

26.10.2015

Lekka propozycja na przystawkę lub kolację, pasuje do diety Paleo i dla protokołu autoimmunologicznego. Zupę można wzbogacić ziemniakiem, mięsem.

 

Około 2-3 l wywaru, rosołu (nie z kostki) w zależności od ilości kalafiora (do przykrycia kalafiora).

Strony